SMART TV je bolje prihvaćena u velikim zemljama u razvoju nego na razvijenom Zapadu

SMART TV se manje koristi u razvijenim zemljama.

SMART TV

Najnovije istraživanje iz GfK Grupe, u 13 zemalja svijeta, pokazuje da TV gledatelji na razvijenom Zapadu zaostaju u prihvaćanju internetski povezane TV revolucije. Ljudi na tržištima kao što su Kina, Brazil i Indija sve bolje iskorištavaju mogućnosti koje pruža “web-connected” televizija no što je to slučaj u V. Britaniji, SAD-u i Njemačkoj. Potrošači na Zapadu kao da su se zaglavili u “analognom” dok istovremeno gledatelji iz zemalja s rastućim tržištem brže prihvaćaju digitalne sposobnosti “connected TV-a”.

Rezultati korištenja “connected TV-a” izgledaju ovako:

– Kina 44 %
– J. Korea 18 %
– Indija 17 %
– Brazil 14 %
– Turska 13 %
– V. Britanija 11 %
– SAD 11 %
– Meksiko 11 %
– Španjolska 8 %
– Njemačka 8 %
– Belgija 6 %
– Rusija 5 %
– Nizozemska 5 %

GfK-ovo istraživanje pokazuje da, u najširem smislu, “društvena TV” tek treba uzeti zamah. Globalno, samo 28% gledatelja odgovara da je zanimljivije gledati programe gdje se može uzajamno djelovati / komunicirati. Samo četvrtina (25%) iskazuje da “tweeting” i komentiranje programa poboljšava iskustvo gledanja.

Gledatelji u zemljama kao što su Kina, Brazil i Indija su više motivirani za interakciju s programom nego što su to oni u V. Britaniji, SAD-u i Njemačkoj. Oni također koriste više funkcionalnih mogućnosti novih TV prijemnika – tako čak 75% gledatelja (posjednika SMART TV -a) u Kini koristi te značajke ( u zadnjih mjesec dana) a na razvijenom Zapadu takvih ima tek polovica.

Kod kupnje novog televizora, u prosjeku, gledateljima je mogućnost korištenja spajanja na Internet manje važna nego cijena, veličina ekrana i tehnologija display-a. To posebno dolazi do izražaja u obuhvaćenim zemljama Zapada a manje se iskazuje na slabije razvijenim rastućim tržištima. Tek 26% potrošača u V. Britaniji i 29% u SAD-u traže TV s internetski omogućenim pristupom dok je takvih u Indiji oko 60% a u Kini 64%.

No, najnoviji GfK-ovi podaci o prodaji SMART TV-a pokazuju rast na 6 najvećih tržišta Europe – u prvoj polovini ove godine njihov rast prodaje iznosi čak 31%. Smatra se da će u slijedećih nekoliko godina doći do sve većeg rasta u kombinaciji raznih “online” aktivnosti i gledanja TV programa – i tako analognost odlazi u povijest.

Izvor: GfK Hrvatska

Related posts